Rått MX-redesign fra Honda

CRF450R og CRF450RX er konkurransesyklene som tar innersvingen på konkurrentene, og oppfyller dine råeste MX-fantasier.

Publisert: 19. august 2016

15 år etter CRF450Rs debut leverer Honda en helt ny og komplett redesignet 2017-versjon av den legendariske MX-sykkelen.

CRF450R er forventet å ankomme Norge i november i år. Og allerede på nyåret slippes offroadversjonen CRF450RX.

 

CRF450R Action 2ABSOLUTE HOLESHOT: 2017 CRF450R er langt på vei det du trenger for å sikre deg innersvingen på konkurrentene.

 

Tekniske nyvinninger fra Honda setter nye MX-standarder

Produktsjef i Kellox, Anton Vestavik tror at disse nye modellene fra Honda kommer til å tilfredsstille og imponere MX-førerne i Norge.

– Vi gleder oss enormt til å demonstrere dem når de ankommer forhandlerne, sier Vestavik.

Han forteller at den primære målgruppen er aktive førere som konkurrerer nasjonalt og internasjonalt, men fremhever at både CRF450R og CRF450RX vil appellere til MX-mosjonistene.

 

CRF450RX Action 2THE ULTIMATE OFF-ROAD WEAPON: 2017 CRF450RX er et MX-råskinn som trives like godt på baner, som over stokk og stein ute i naturen.

Se video:

 

– Det kanskje mest oppsiktsvekkende ved syklene, er at de er helt klargjort når du mottar dem. Du kan rett og slett konkurrere med dem fra dag én, påpeker en begeistret Vestavik og gjør oppmerksom på alle de tekniske nyvinningene.

Syklene kan gå rett fra fabrikken til startstreken.Anton Vestavik, produktsjef i Kellox Norge

– Vi forventer å ha CRF450R på lager i slutten av november, mens CRF450RX vil komme til Norge i slutten av januar. Så da er det bare å ta kontakt med nærmeste forhandler for en demonstrasjon!

 

CRF450R Action 1EN LEGENDE: CRF450R ble lansert i 2002 og har siden blitt kontinuerlig videreutviklet. Årets redesign sender sykkelen opp i tetsjiktet av MX-sykler.

 

– Nye CRF450R er noe av det grommeste Honda har produsert til nå

Det er nye CRF450R som vekker størst begeistring hos Stian Ørneberg, daglig leder hos Enduro/MX-forhandleren Star Motor. Han har skyhøye forventninger.

– CRF450R har en utrolig spenst og er noe av det grommeste Honda har produsert til nå, sier han.

– Her har Honda brukt teknologi som funker så det suser i det japanske mesterskapet og VM. Og i tillegg har CRF450R holdbarheten som Honda er så kjent for.

Ørneberg påpeker at dette er en sykkel langt unna det trauste.

– Nye CRF450R er rett og slett konkurransesykkelen for den som vil ha det aller beste. Allerede nå dominerer Honda VM med blant annet HRC-syklene. For det er noe med det: Når japanerne kommer inn i bildet, har det en tendens til å bli bra!

 

Right Front Three QuarterTIL FORVEKSLING LIKE: CRF450R og CRF450RX har den samme, komplett redesignede kjernen. Forskjellen ligger i detaljene: R-versjonen er utviklet for banekjøring, mens RX-versjonen også går for en plass på pallen ute i terrenget.

 

Forskjellene på de to syklene er ikke store, men vesentlige

Mens CRF450R er en ny og revolusjonerende bane- og veisykkel, er Honda CRF450RX det ultimate offroad-våpenet for seriøse MX-kjørere. Kjernen i sykkelen er CRF450R og resten av sykkelen er preppet for grenseløs offroadkjøring. På Honda-måten: The Honda Way – the right way.

 

Vil du sjekke dem ut? Se tekniske spesifikasjoner og flere detaljer om CRF450R og om CRF450RX.

 

 



Les også